Ismerős nehézségek ingatlanok adás-vétele , hitelezése szempontjából?
Újonnan valamint engedély nélkül épített ingatlanok legalizálása. Földhivatali és építésügyi ügyintézéssel.

Soronkívűli ügyintézéssel növelje ingatlanának hitel- és forgalom képességét

Miért fontos, hogy ingatlanod jogilag rendezett legyen?

Gondolkodik

Képzeld el...

Képzeld el, hogy eladnád ingatlanod, de a bank nem ad hitelt a vevődnek, mert az épület nem szerepel a földhivatali nyilvántartásban, vagy nem a valóságnak megfelelő kontúrban. Az értékbecslő nem tudja felmérni az ingatlant, te pedig lemaradsz az eladásról. Ismerős probléma? Ne aggódj, mi tudjuk a megoldást!

Mit nyújtanak neked szolgáltatásaink?

 Fennmaradási engedélyt szerzünk be az épületedre – amennyiben szükséges -, hogy az jogilag rendezett legyen.

Építész és geodéta kollégáink pontos felméréseket végeznek, és elkészítjük a szükséges építész és geodéziai-földhivatali dokumentációt.

Földhivatali és építésügyi ügyintézést vállalunk, hogy neked ne kelljen a jogszabályok útvesztőiben bolyonganod.

Nehézségek egy ingatlan eladással kapcsolatban?

Gondok

1. Térképről hiányzó épületek?

A vevő az ajtóban toporog de „nincs mit” eladni. Mennyit ér egy ingatlan ha a földhivatali térképen nincsenek térképezve –vagy hiányosan– a rajta álló épületek?

2. Újonnan épített épületek?

Felépült és a homlokzat is színezve lett? A bank azonban nem folyósítja az utolsó részletet?

3. Átalakított vagy részben elbontott épület-vagyon?

A bank nem ad hitelt mert nem egyezik a térkép és a valóság? Csak egy terasz lett beépítve? „A verandát bővítettük csak..”

4. Engedély nélkül épített épületrészek?

Egy kisebb átalakítás amelyre nem kértek engedélyt? Itt áll a vevő de a bank nem ad hitelt? Fennmaradási engedélyre van szüksége…?

Mit jelent az engedély nélküli építkezés?

Az engedély nélküli építkezés azt jelenti, hogy egy épületet vagy építményt az építési szabályok és előírások figyelmen kívül hagyásával, hatósági engedély nélkül hoztak létre. Ez vonatkozhat teljes épületekre, de kisebb átalakításokra vagy bővítésekre is.

zöld pipa

Terasz beépítése:

A nyitott teraszt üvegfallal vagy más anyaggal zárttá alakítják, de nem kérnek rá engedélyt.

zöld pipa

Tetőtér beépítése:

Az ingatlan tulajdonosa lakótérként használja a tetőteret anélkül, hogy a szükséges hatósági jóváhagyást beszerezte volna.

zöld pipa

Melléképület építése:

Egy garázs, kerti tároló vagy nyári konyha felépítése engedély nélkül.

zöld pipa

Külső lépcső vagy erkély hozzáépítése:

Az épülethez olyan szerkezeti elemet építenek, amely megváltoztatja annak megjelenését vagy használati módját.

Miért probléma az engedély nélküli építkezés?

1. Jogi következmények:

Az építmény illegálisnak minősül, ami bírságot -szélsőséges esetben- bontást is vonhat maga után.

2. Használat korlátozása:

Az épületet nem lehet hivatalosan használni, ami problémát jelenthet például eladáskor vagy hitelfelvételnél.

3. Biztonsági kockázatok

Az engedély nélküli építmények nem mindig felelnek meg a biztonsági előírásoknak, ami veszélyeztetheti az ott tartózkodók biztonság

Titok

Hogyan rendezhető az engedély nélküli építkezés?

A fennmaradási engedély beszerzésével az épület jogi helyzete rendezhető, és szabályos keretek között használhatóvá válik. Ez magában foglalja az épület felmérését, szakértői vélemények elkészítését, valamint a szükséges dokumentumok benyújtását az építésügyi hatósághoz.

MILYEN ESETBEN AJÁNLJUK LEGINKÁBB A SZOLGÁLTATÁSUNKAT ?

építész

Építési engedély nélkül épített ingatlanok legalizálásban

Sok esetben előfordul, hogy a tulajdonos engedély nélkül épített vagy bontott le épületrészeket. Ez a probléma leginkább adás-vétel során derül ki, és addig a bank nem hitelez ameddig a valóságos állapot nincs térképezve. Ennek megoldása egy bonyolult és összetett feladat. Azonban sok esetben nem lehetetlen.

Engedély nélküli épületek

Engedéllyel épített épületek esetében ahol nem történt meg a földhivatali és ingatlan-nyilvántartási bejegyzés

Több esetben előforduló probléma, hogy az építkezés akár több tíz éve befejezett de valamiért az épületfeltüntetés nem történt meg. Az épület azonban rendelkezik használatbavételi engedéllyel.

Újonnan épített épületek földhivatali és ingatlan-nyilvántartási bejegyzéséhez

Az újonnan épített épületek esetében a használatbavételi eljárás egyik fontos eleme, hogy a földhivatali térképen és az ingatlan-nyilvántartásban szerepeljen az épület.

Nyugodt lehet

ha mi végezzük épületének földhivatali feltüntetését és fennmaradási engedélyének beszerzését

Modern eszközök

Piacvezető cégek modern és magasértékű, precíziós eszközeit használjuk.

Jól bevált folyamatok

Kipróbált és tesztelt folyamatok az épület felmérésétől az engedélyek beszerzésén keresztül a térképek átadásáig, földhivatali záradékolásig, ingatlan-nyilvántartási bejegyzésig.

Tapasztalt munkatársak

Több mint 25 év tapasztalata a felmérésekben és építészeti tervek elkészítésében. Építésügyi és ingatlan szakjogász szakmai támogatással.

Együttműködésünk lépései

0+.

Fennmaradási engedély beszerzése

A fennmaradási engedély beszerzésében is segítünk. Tapasztalt építész kollégáink megvizsgálják a jelenlegi helyzetet tanácsot adnak az engedély beszerzése kapcsán. Megegyezést követően el is végzik az engedélyhez kapcsolódő építészeti dokumentáció elkészítését.

Erre a szolgáltatásra kérje árajánlatunkat!

01.

Kapcsolatfelvétel és földhivatali adatok megrendelése

Az ingatlan helyrajzi számának birtokában egyénre szabott ajánlatot adunk és mérési időpontot egyeztetünk. Szükség lesz az épület használatba-vételi engedélyére vagy Hatósági Bizonyítványára, fennmaradási engedélyére.

02.

Helyszíni felmérés

Felmérjük a pontos épület kontúrt és a földrészlethatárokra is ellenőrző méréseket végzünk.

03.

Vázrajz és dokumentáció elkészítése

Elkészítjük az épületfeltüntetés földhivatali dokumentációját és változási vázrajzát. Majd földhivatali záradék miatt elküldjük az illetékes földhivatalba.

04.

OÉNY feltöltés

A záradékolt vázrajzot feltöltjük az Országos Építésügyi Nyilvántartás rendszerébe (OÉNY). Így az építésügyi hatóság azonnal megkapja a változási vázrajzot.

Amit már elértünk!

Évente legalább 300 napot foglalkozunk geodéziával ráadásul mindezt 26+ éve

Felmérés évente
0 +
Alatt reagálunk
1 óra
Felmérési össztapasztalat
0 + év

Precíz tervek, stabil térképezési alapokkal

T-SURVEY Geodézia

Kanizsai Tamás

Kanizsai Tamás CEO

Üdvözölöm a T-Survey geodéziai vállalkozásnál, ahol a precíziós földmérés és térképezés nem csak szakma, hanem szenvedély. Mi, mint elkötelezett, becsületes és magas értékrenddel rendelkező magyar kisvállalkozás, jól ismerjük a kihívásokat, amelyekkel nap mint nap szembesülnek tervező és építőipari kivitelező partnereink. Törekvésünk a minőségre és az ügyfélközpontúságra a legjobb eredményeket hozza, ám tudjuk, hogy a piac zsúfoltsága miatt nem mindig könnyű észrevehetővé válni.

Tisztában vagyunk azzal, hogy a modern kori versenyben a jól megtervezett beruházás és a kiviteli terv minősége stratégia kulcsfontosságú. Törekszünk arra, hogy innovatív szolgáltatásaink – mint a légi fotogrammetria, a lézerszkennelés, meder felmérés és domborzati térképeink– a megfelelő ügyfelek elé kerüljenek. Célunk, hogy vállalkozásunk ne csupán növekedjen és fejlődjön, hanem lehetőséget biztosítson a környezetvédelmi és építőipari tervezés-kivitelezés szakembereiknek a kibontakozásra, és Önnek, mint ügyfelünknek, a legjobb szolgáltatásokat nyújtsa.

Hiszünk abban, hogy a magas minőségű geodéziai szolgáltatások mindenki számára elérhetők kell, hogy legyenek, legyen szó akár tervezésről, építkezési támogatásról vagy ingatlan-értékeléséről. A T-Survey csapata elkötelezett abban, hogy a legmagasabb színvonalú szolgáltatásokkal segítse elő ügyfelei sikerét a legmodernebb mérési technológiák alkalmazásával.

Mert Ön mint Partnerünk és Mi, mint vállalkozás megérdemeljük a legjobbat!

Geodéta mindennapok képekben

Igazi értékelések, igazi visszajelzések

„Az építőipar igen ellentmondásos szakma: maradandót építünk, de addig amíg megépül a napi körülmények és munka menetek szinte folyamatosan változnak. A változó körülményekhez minden kivitelezőnek szüksége van egy olyan stabil mérnöki háttérre, mint amit a T-Survey Kft tud biztosítani.

Nagy szerencsénk, hogy Tamásék a szinte naponta változó igényeket maradéktalanul, késedelem okozása nélkül meg tudják oldani.”

Tulajdonos. MB-Bau Kft.
MB-Bau Kft.
KERTVELLESY Építész Iroda

“ Tamás kiemelkedő precizitással es ami talán ennél is fontosabb profizmussal vállalkozik.
Szolgáltat, a szó legnemesebb értelmében.
Szeretünk vele dolgozni. ”

Kertvéllesy Gábor
Vezető építész. Kertvéllesy Ingatlan Kft.
Kertvéllesy Építész Iroda

„Elég az, hogy egy pécsi építész jószívvel ajánlotta Kanizsai Tamást, gyorsan kellett, pontosan bemérni. Ő ennél többet tett, személyes hangvételben, odafigyeléssel, precíz mérések mellett, jól kezelhető rajzokat készített.

Nagyon örülök, hogy vezető építészként Tamásékkal (T-Survey Kft) munkakapcsolatba kerültünk. Lényeglátásuk és probléma megoldásuk összeköti a szakértelmet a piacvezető felmérési eszközök használatával.
Legyen az a kisebb épületfelmérésektől a több hektár területet lefedő geodéziai térképeken át a folyók, tavak és kikötők medertérképezéséig. Ajánlom őket!”

Csízy László. Projekvezető építész. Igazgatósági tag.
KÖZTI Zrt.
Kertvéllesy Építész Iroda

Szakmai tagság

Építőipari Technológiai Klaszter

Pénzügyileg legstabilabb vállalkozások között

Dun & Bradstreet Tanúsítvány – Dun & Bradstreet

DNB logó

Gyakran ismételt kérdések

Épületfeltüntetéshez-fennmaradási engedély készítéshez

Mindenekelőtt az ingatlan pontos helyrajzi számát.

Új építésű épület esetében használatba vételi engedélyt.

Amennyiben egyszerű bejelentéssel épített ingatlannál a hatósági bizonyítványt eredeti formában.

Amennyiben utólagosan engedélyeztette épületét akkor a Fennmaradási engedélyre lesz szükség a földhivatali  ingatlan-nyilvántartási átvezetéshez.

Ezeknek a a hatósági dokumentumoknak a hiányában az ingatlan-nyilvántartási átvezetés  – annak beszerzéséig – nem történik meg.

Az „azonnali épületfeltüntetés” ügyintézésünknek alapfeltétele, hogy az ügyfél rendelkezzen a fentebb felsorolt hatósági engedélyek egyikével.

Ebben az esetben utólag kell engedélyeztetni az épületet. Vállaljuk a teljes ügyintézést építész mérnök kollégánkkal. Aki elkészíti az épület engedélyezési dokumentációját és elintézi a fennmaradási engedélyt.

Ennek birtokában -Fennmaradási engedély- az épületfeltüntetés beadható az földhivatalba záradékolásra és ingatlan nyilvántartási átvezetésre.

  • Hatósági bizonyítvány
  • Használatbavételi engedély
  • Fennmaradási engedély

A fennmaradási engedély beszerzését tapasztalt építész kollégáink végzik. Az engedély beszerzése Építési hatósági eljárás keretein belül történik.

Az engedélyezéshez szükséges az alábbi szakértők/szakemberek nyilatkozata az épületről:

  • építész
  • statikus vagy felelős műszaki vezető
  • épületgépész
  • épületvillamossági szakember
  • geodéta

Az engedély beszerzése egy összetett folyamat amely optimális esetben is 2-3 hónapot vesz igénybe.

Több szempont is befolyásolja az engedély kiadását illetve azt is, hogy az építtető egyáltalán jogosult rá. 

Kérje szakmai segítségünket!

Innen letölthető egy kivonat az eljárásról

Egy átlagos lakóépület esetében a fennmaradási engedély beszerzésének díja általában 400-500 ezer forinttól indul. Ez az összeg tartalmazza az engedély megszerzéséhez szükséges teljes folyamatot, amely az alábbi lépésekből áll:

  • Egyeztetés a Helyi Építési Szabályzattal: Először megvizsgáljuk, hogy az ingatlan jogi helyzete és az építési szabályzat összhangban van-e.
  • Teljes ingatlan felmérése: Pontos felmérést végzünk az ingatlanról, hogy minden adat rendelkezésre álljon a dokumentációhoz.
  • Szakértői vélemények elkészítése: Az építészeti, statikai, energetikai, épületvillamossági és tűzvédelmi szakértők elkészítik a szükséges véleményeket.
  • Műszaki leírások összeállítása: A szakértői vélemények alapján elkészül a teljes műszaki dokumentáció.
  • Beadás az építésügyi hatósághoz: Az összeállított dokumentációt benyújtjuk az építésügyi hatósághoz, amely a fennmaradási engedély kiadásával zárul.

Ez a komplett folyamat biztosítja, hogy az engedélyezés zökkenőmentesen és szabályosan megtörténjen.

Az induló díj tehát magában foglalja az összes szükséges lépést és szakértői közreműködést.

Ha a bontást követően nem maradt épület a telken akkor nincs szükség földmérő szakemberre. A bontási engedéllyel – vagy hatósági bizonyítvánnyal – és egy kérelemmel közvetlenül a tulajdonos tudja intézni a földhivatalnál az ingatlanügyi változást.

Ha a bontás után maradtak épületek az ingatlanon, változási vázrajzzal lehet a változást intézni.

Amennyiben van az elbontott épületről, építményről eredeti jogerős bontási engedély, akkor annak egyik példányát mellékelni kell az épületbontási vázrajzhoz.

Ha nincs róla bontási engedély, akkor fel kell keresni az illetékes önkormányzat építéshatósági osztályát és kérni kell egy hatósági bizonyítványt. Azzal igazolja, hogy az adott épület ténylegesen elbontásra került és törölhető az ingatlan-nyilvántartásból.

Néha előfordul, hogy egy régi épület nincs feltüntetve az ingatlan nyilvántartási térképen és tulajdoni lapon.

Hitelfelvétel vagy támogatás (pl. CSOK) igényléskor nagy probléma, ha a valóság és a térképmásolat nem egyezik.

Ebben az esetben meg kell nézni, hogy van-e az épületre vonatkozó eredeti jogerős használatbavételi, vagy fennmaradási engedély.

Megoldásként meg lehet próbálni az illetékes építési hatóság irattárából kikérni a hitelesített másolatát.

A záradékolt épületfeltüntetési vázrajzhoz csatolva a korábban kiadott használatbavételi, vagy fennmaradási engedélyt egyből megtörténik a földhivatali ingatlan-nyilvántartási átvezetés is.

Ha nem áll rendelkezésre az épületre használatbavételi vagy fennmaradási engedély, akkor először azt kell tisztázni, hogy mikor épült az adott épület.

A hatósági dokumentumok birtokában elvégezhető a hiányzó épületek feltüntetése.

Az épületfeltüntetés földhivatali dokumentációjának az elkészítéséhez szükséges egy földmérési adatszolgáltatás igénylése. Tapasztalatunk szerint ennek átfutási ideje földhivatalonként eltérő, de jellemzően 8-20 munkanap alatt megtörténik.

Az addig megtörtént, helyszíni felmérési adatok felhasználásával elkészítjük a változási vázrajzot és a földmérési dokumentációt. Ezt nyújtjuk be a földhivatali vizsgálatra, záradékolásra. 

A záradékolás -tapasztalati- ügyintézési határideje, jellemzően 10-30 munkanap.

A záradék megszerzését követően az ingatlan-nyilvántartási átvezetés :

„A beadvány érdemi elbírálására – ha annak az elintézését más eljárás (pl. megelőző széljegy) nem akadályozza – sommás eljárásban a kormányhivatalhoz történő beérkezésétől számított 8, teljes eljárásban 60 napon belül kerül sor. Ha a beadvány harmincnál több önálló ingatlant vagy harmincnál több érdekeltet érint, az érdemi döntést 90 napon belül kell meghozni.”

Természetesen a hatósági ügyintézéseknek pontosan, a jogszabályokban meghatározott határideje van. Itt a gyakorlati, tapasztalati időpontokra bemutatása van a fókuszban.

Lehetőség van a földhivatalokban ún. „Soronkívüli díj” megfizetésére. Amelyet követően a záradékolási határidő feleződik, harmadolódik.

A kész vázrajzot a földhivatalhoz nyújtjuk be, ahol záradékolják azt, majd feltöltjük az Országos Építésügyi Nyilvántartás rendszerébe (OÉNY), így az építésügyi hatóság azonnal hozzáfér a változási vázrajzhoz.

A helyszíni felmérés során lézeres és mérőműszeres technológiával pontosan rögzítjük az épületet és a telekhatárokat. Az ügyfél jelenléte nem szükséges, de szívesen látjuk, ha meg szeretné nézni, hogyan zajlik a folyamat.

Jelenlegi ajánlataink a geodéziai felmérésre és földhivatali ügyintézésre a forgalomképes ingatlanért!

Válassz igényeidnek megfelelő megoldást!

Gyors és precíz földmérési szolgáltatást nyújtunk felméréssel és földhivatali ügyintézéssel együtt.

A feltüntetett árak normál lakóépületre vonatkoznak. Ettől eltérő épület, és vagy épület darabszám esetén egyedi ajánlatot készítünk.

Az árak NEM tartalmazzák a 27%-os Általános Forgalmi Adót valamint a közvetített földhivatali szolgáltatások díját.

Fontos kiemelni, hogy magánszemélyek számára kínált munkadíjaink mentesek az ÁFA alól, így még kedvezőbb feltételekkel tudunk együttműködni.

Fennmaradási dokumentáció elkészítéséhez és az engedély beszerzéséhez egyedi ajánlatot adunk. Kérem keressen elérhetőségeinken!

Normál csomag
131.500,-
helyett: 121.999,-
NÉPSZERŰ
Elsőbbségi csomag
149.000,-
helyett: 129.399,-
Soronkívüli csomag
176.990,-
helyett: 151.990,-

Erre számíthat ha ügyfelünk lesz

Az épületek értékalapú dokumentálása mára kihagyhatatlan része a felelős gazdálkodásnak.

Elérhető ügyfélszolgálat

Kiemelt figyelmet fordítunk rá, hogy munkaidőben mindig elérj minket. Az emailekre legkésőbb a következő munkanapon válaszolunk, a telefont pedig felvesszük.

Elhivatott csapat

Nálunk mindenki szeret dolgozni, és mindenki szereti azt, amit konkrétan csinál.

Lényeglátó, támogató gondolkodás

A T-Survey csapata egyik legfőbb erőssége, hogy mindig a lényegre koncentrálunk. Látjuk és értjük a lényeget, és mindig figyelünk rá, hogy a lényeges dolgok rendben legyenek.

Lépjen velünk kapcsolatba!

Mi fog történni?

Az űrlap kitöltése után kollégánk felveszi Önnel a kapcsolatot. Átbeszéljük a pontos igényeket a helyszíni körülményeket.

Az első és legfontosabb lépés, hogy pontosan értsük mit szeretne a megrendelő, mire van szüksége, mi jelenti számára az épületeinek legalizáláshoz köthető kihívást.

"Bármennyibe is kerüljön egy professzionális ingatlan legalizálás. Mindenképpen kevesebbet fizetsz érte mint az elhúzódó ingatlan értékesítésből származó veszteség összege"

Kanizsai Tamás

Geodéta szakember

Kanizsai Tamás

T-Survey Kft. – Minden jog fenntartva – Adatvédelmi tájékoztatóCookie tájékoztató