Ismerős nehézségek ingatlanok adás-vétele , hitelezése szempontjából?

Soronkívűli épületfeltüntetéssel biztosítsa ingatlanának hitel- és forgalom képességét

Nehézségek egy ingatlan eladással kapcsolatban?

Épületfeltüntetés

1. Térképről hiányzó épületek?

A vevő az ajtóban toporog de „nincs mit” eladni. Mennyit ér egy ingatlan ha a földhivatali térképen nincsenek térképezve –vagy hiányosan– a rajta álló épületek?

2. Újonnan épített épületek?

Felépült és a homlokzat is színezve lett? A bank azonban nem folyósítja az utolsó részletet?

3. Átalakított vagy részben elbontott épület-vagyon?

A bank nem ad hitelt mert nem egyezik a térkép és a valóság? Csak egy terasz lett beépítve? „A verandát bővítettük csak..”

4. Engedély nélkül épített épületrészek?

Egy kisebb átalakítás amelyre nem kértek engedélyt? Itt áll a vevő de a bank nem ad hitelt? Fennmaradási engedélyre van szüksége…?

Ehhez változási vázrajzra van szükségem

Épületfeltüntetés utólag/épület bontás

Felújított vagy éppen egy új épülettel gazdagodott a portfóliója?

A lebontott régi épület részleteit is frissíteni kellene a földhivatali nyilvántartásban?

Ne feledje, létfontosságú, hogy ingatlan pontos és naprakész ábrázolással rendelkezzen mind az ingatlan-nyilvántartási térképen, mind a tulajdoni lapon!

A pontatlan vagy elavult adatok gazdasági és időbeli akadályokat is jelenthetnek beruházások, hitelfelvételek vagy az ingatlaneladás során.

Ne késlekedjen, kérjen ajánlatot még ma, és tegye rendbe ingatlana pontos földhivatali nyilvántartását!

Épületfeltüntetés vázrajz

Figyelj, most bemutatjuk, hogyan tudunk segíteni az ingatlan értékének, jelentős növelésében.

Szupercsúcs technológiával és évtizedes szakmai tapasztalattal működünk, hogy te nyugodtan dolgozhass.

Új épületek? Bonyolult alakú és elrendezésű épület együttesek? Nincs akadály előttünk

Azonnali támogatás minden „ingatlan” projektben – csak hívd a csapatunkat!

Legyen szó építész, ingatlan szakjogász és földmérő szakmai támogatásról

Nyugodt lehet

ha mi végezzük épületének földhivatali feltüntetését és fennmaradási engedélyének beszerzését

Modern eszközök

Piacvezető cégek modern és magasértékű, precíziós eszközeit használjuk.

Jól bevált folyamatok

Kipróbált és tesztelt folyamatok az épület felmérésétől az engedélyek beszerzésén keresztül a térképek átadásáig, földhivatali bejegyzésig.

Tapasztalt munkatársak

Több mint 25 év tapasztalata a felmérésekben és építészeti tervek elkészítésében. Építésügyi és ingatlan szakjogász szakmai támogatással.

Együttműködésünk lépései

0+.

Fennmaradási engedély beszerzése

A fennmaradási engedély beszerzésében is segítünk. Tapasztalt építész kollégáink megvizsgálják a jelenlegi helyzetet tanácsot adnak az engedély beszerzése kapcsán. Megegyezést követően el is végzik az engedélyhez kapcsolódő építészeti dokumentáció elkészítését.

Erre a szolgáltatásra kérje árajánlatunkat!

01.

Kapcsolatfelvétel és földhivatali adatok megrendelése

Az ingatlan helyrajzi számának birtokában egyénre szabott ajánlatot adunk és mérési időpontot egyeztetünk. Szükség lesz az épület használatba-vételi engedélyére vagy Hatósági Bizonyítványára, fennmaradási engedélyére.

02.

Helyszíni felmérés

Felmérjük a pontos épület kontúrt és a földrészlethatárokra is ellenőrző méréseket végzünk.

03.

Vázrajz és dokumentáció elkészítése

Elkészítjük az épületfeltüntetés földhivatali dokumentációját és változási vázrajzát. Majd földhivatali záradék miatt elküldjük az illetékes földhivatalba.

04.

OÉNY feltöltés

A záradékolt vázrajzot feltöltjük az Országos Építésügyi Nyilvántartás rendszerébe (OÉNY). Így az építésügyi hatóság azonnal megkapja a változási vázrajzot.

Amit már elértünk!

Évente legalább 300 napot foglalkozunk geodéziával ráadásul mindezt 26+ éve

Felmérés évente
0 +
Alatt reagálunk
1 óra
Felmérési össztapasztalat
0 + év

Precíz tervek, stabil térképezési alapokkal

Kanizsai Tamás

Kanizsai Tamás CEO

Üdvözölöm a T-Survey geodéziai vállalkozásnál, ahol a precíziós földmérés és térképezés nem csak szakma, hanem szenvedély. Mi, mint elkötelezett, becsületes és magas értékrenddel rendelkező magyar kisvállalkozás, jól ismerjük a kihívásokat, amelyekkel nap mint nap szembesülnek tervező és építőipari kivitelező partnereink. Törekvésünk a minőségre és az ügyfélközpontúságra a legjobb eredményeket hozza, ám tudjuk, hogy a piac zsúfoltsága miatt nem mindig könnyű észrevehetővé válni.

Tisztában vagyunk azzal, hogy a modern kori versenyben a jól megtervezett beruházás és a kiviteli terv minősége stratégia kulcsfontosságú. Törekszünk arra, hogy innovatív szolgáltatásaink – mint a légi fotogrammetria, a lézerszkennelés, meder felmérés és domborzati térképeink– a megfelelő ügyfelek elé kerüljenek. Célunk, hogy vállalkozásunk ne csupán növekedjen és fejlődjön, hanem lehetőséget biztosítson a környezetvédelmi és építőipari tervezés-kivitelezés szakembereiknek a kibontakozásra, és Önnek, mint ügyfelünknek, a legjobb szolgáltatásokat nyújtsa.

Hiszünk abban, hogy a magas minőségű geodéziai szolgáltatások mindenki számára elérhetők kell, hogy legyenek, legyen szó akár tervezésről, építkezési támogatásról vagy ingatlan-értékeléséről. A T-Survey csapata elkötelezett abban, hogy a legmagasabb színvonalú szolgáltatásokkal segítse elő ügyfelei sikerét a legmodernebb mérési technológiák alkalmazásával.

Mert Ön mint Partnerünk és Mi, mint vállalkozás megérdemeljük a legjobbat!

Geodéta mindennapok képekben

Igazi értékelések, igazi visszajelzések

„Az építőipar igen ellentmondásos szakma: maradandót építünk, de addig amíg megépül a napi körülmények és munka menetek szinte folyamatosan változnak. A változó körülményekhez minden kivitelezőnek szüksége van egy olyan stabil mérnöki háttérre, mint amit a T-Survey Kft tud biztosítani.

Nagy szerencsénk, hogy Tamásék a szinte naponta változó igényeket maradéktalanul, késedelem okozása nélkül meg tudják oldani.”

Tulajdonos. MB-Bau Kft.
MB-Bau Kft.
KERTVELLESY Építész Iroda

“ Tamás kiemelkedő precizitással es ami talán ennél is fontosabb profizmussal vállalkozik.
Szolgáltat, a szó legnemesebb értelmében.
Szeretünk vele dolgozni. ”

Kertvéllesy Gábor
Vezető építész. Kertvéllesy Ingatlan Kft.
Kertvéllesy Építész Iroda

„Elég az, hogy egy pécsi építész jószívvel ajánlotta Kanizsai Tamást, gyorsan kellett, pontosan bemérni. Ő ennél többet tett, személyes hangvételben, odafigyeléssel, precíz mérések mellett, jól kezelhető rajzokat készített.

Nagyon örülök, hogy vezető építészként Tamásékkal (T-Survey Kft) munkakapcsolatba kerültünk. Lényeglátásuk és probléma megoldásuk összeköti a szakértelmet a piacvezető felmérési eszközök használatával.
Legyen az a kisebb épületfelmérésektől a több hektár területet lefedő geodéziai térképeken át a folyók, tavak és kikötők medertérképezéséig. Ajánlom őket!”

Csízy László. Projekvezető építész. Igazgatósági tag.
KÖZTI Zrt.
Kertvéllesy Építész Iroda

Szakmai tagság

Építőipari Technológiai Klaszter

Pénzügyileg legstabilabb vállalkozások között

Dun & Bradstreet Tanúsítvány – Dun & Bradstreet

Gyakran ismételt kérdések

És megnyugtató válaszok

Mindenekelőtt az ingatlan pontos helyrajzi számát.

Új építésű épület esetében használatba vételi engedélyt.

Amennyiben egyszerű bejelentéssel épített ingatlannál a hatósági bizonyítványt eredeti formában.

Amennyiben utólagosan engedélyeztette épületét akkor a Fennmaradási engedélyre lesz szükség a földhivatali  ingatlan-nyilvántartási átvezetéshez.

Ezeknek a a hatósági dokumentumoknak a hiányában az ingatlan-nyilvántartási átvezetés  – annak beszerzéséig – nem történik meg.

Az „azonnali épületfeltüntetés” ügyintézésünknek alapfeltétele, hogy az ügyfél rendelkezzen a fentebb felsorolt hatósági engedélyek egyikével.

Ebben az esetben utólag kell engedélyeztetni az épületet. Vállaljuk a teljes ügyintézést építész mérnök kollégánkkal. Aki elkészíti az épület engedélyezési dokumentációját és elintézi a fennmaradási engedélyt.

Ennek birtokában -Fennmaradási engedély- az épületfeltüntetés beadható az földhivatalba záradékolásra és ingatlan nyilvántartási átvezetésre.

  • Hatósági bizonyítvány
  • Használatbavételi engedély
  • Fennmaradási engedély

A fennmaradási engedély beszerzését tapasztalt építész kollégáink végzik. Az engedély beszerzése Építési hatósági eljárás keretein belül történik.

Az engedélyezéshez szükséges az alábbi szakértők/szakemberek nyilatkozata az épületről:

  • építész
  • statikus vagy felelős műszaki vezető
  • épületgépész
  • épületvillamossági szakember
  • geodéta

 

Az engedély beszerzése egy összetett folyamat amely optimális esetben is 2-3 hónapot vesz igénybe.

Több szempont is befolyásolja az engedély kiadását illetve azt is, hogy az építtető egyáltalán jogosult rá. 

Kérje szakmai segítségünket!

Innen letölthető egy kivonat az eljárásról

Ha a bontást követően nem maradt épület a telken akkor nincs szükség földmérő szakemberre. A bontási engedéllyel – vagy hatósági bizonyítvánnyal – és egy kérelemmel közvetlenül a tulajdonos tudja intézni a földhivatalnál az ingatlanügyi változást.

Ha a bontás után maradtak épületek az ingatlanon, változási vázrajzzal lehet a változást intézni.

Amennyiben van az elbontott épületről, építményről eredeti jogerős bontási engedély, akkor annak egyik példányát mellékelni kell az épületbontási vázrajzhoz.

Ha nincs róla bontási engedély, akkor fel kell keresni az illetékes önkormányzat építéshatósági osztályát és kérni kell egy hatósági bizonyítványt. Azzal igazolja, hogy az adott épület ténylegesen elbontásra került és törölhető az ingatlan-nyilvántartásból.

Néha előfordul, hogy egy régi épület nincs feltüntetve az ingatlan nyilvántartási térképen és tulajdoni lapon.

Hitelfelvétel vagy támogatás (pl. CSOK) igényléskor nagy probléma, ha a valóság és a térképmásolat nem egyezik.

Ebben az esetben meg kell nézni, hogy van-e az épületre vonatkozó eredeti jogerős használatbavételi, vagy fennmaradási engedély.

Megoldásként meg lehet próbálni az illetékes építési hatóság irattárából kikérni a hitelesített másolatát.

A záradékolt épületfeltüntetési vázrajzhoz csatolva a korábban kiadott használatbavételi, vagy fennmaradási engedélyt egyből megtörténik a földhivatali ingatlan-nyilvántartási átvezetés is.

Ha nem áll rendelkezésre az épületre használatbavételi vagy fennmaradási engedély, akkor először azt kell tisztázni, hogy mikor épült az adott épület.

A hatósági dokumentumok birtokában elvégezhető a hiányzó épületek feltüntetése.

Az épületfeltüntetés földhivatali dokumentációjának az elkészítéséhez szükséges egy földmérési adatszolgáltatás igénylése. Tapasztalatunk szerint ennek átfutási ideje földhivatalonként eltérő, de jellemzően 8-20 munkanap alatt megtörténik.

Az addig megtörtént, helyszíni felmérési adatok felhasználásával elkészítjük a változási vázrajzot és a földmérési dokumentációt. Ezt nyújtjuk be a földhivatali vizsgálatra, záradékolásra. 

A záradékolás -tapasztalati- ügyintézési határideje, jellemzően 10-30 munkanap.

 

A záradék megszerzését követően az ingatlan-nyilvántartási átvezetés :

„A beadvány érdemi elbírálására – ha annak az elintézését más eljárás (pl. megelőző széljegy) nem akadályozza – sommás eljárásban a kormányhivatalhoz történő beérkezésétől számított 8, teljes eljárásban 60 napon belül kerül sor. Ha a beadvány harmincnál több önálló ingatlant vagy harmincnál több érdekeltet érint, az érdemi döntést 90 napon belül kell meghozni.”

Természetesen a hatósági ügyintézéseknek pontosan, a jogszabályokban meghatározott határideje van. Itt a gyakorlati, tapasztalati időpontokra bemutatása van a fókuszban.

Lehetőség van a földhivatalokban ún. „Soronkívüli díj” megfizetésére. Amelyet követően a záradékolási határidő feleződik, harmadolódik.

A kész vázrajzot a földhivatalhoz nyújtjuk be, ahol záradékolják azt, majd feltöltjük az Országos Építésügyi Nyilvántartás rendszerébe (OÉNY), így az építésügyi hatóság azonnal hozzáfér a változási vázrajzhoz.

A helyszíni felmérés során lézeres és mérőműszeres technológiával pontosan rögzítjük az épületet és a telekhatárokat. Az ügyfél jelenléte nem szükséges, de szívesen látjuk, ha meg szeretné nézni, hogyan zajlik a folyamat.

Erre számíthat ha ügyfelünk lesz

Az épületek értékalapú dokumentálása mára kihagyhatatlan része a felelős gazdálkodásnak.

Elérhető ügyfélszolgálat

Kiemelt figyelmet fordítunk rá, hogy munkaidőben mindig elérj minket. Az emailekre legkésőbb a következő munkanapon válaszolunk, a telefont pedig felvesszük.

Elhivatott csapat

Nálunk mindenki szeret dolgozni, és mindenki szereti azt, amit konkrétan csinál.

Lényeglátó, támogató gondolkodás

A T-Survey csapata egyik legfőbb erőssége, hogy mindig a lényegre koncentrálunk. Látjuk és értjük a lényeget, és mindig figyelünk rá, hogy a lényeges dolgok rendben legyenek.

Frissítő nyári ajánlataink a földhivatali ügyintézésre, hogy térképre kerüljön az épület

Válassz igényeidnek megfelelő megoldást!

Gyors és precíz földmérési szolgáltatást nyújtunk Pécsett, Baranya és Pest vármegyében, földhivatali ügyintézéssel együtt.

A feltüntetett árak normál lakóépületre vonatkoznak. Ettől eltérő épület, és vagy épület darabszám esetén egyedi ajánlatot készítünk.

Az árak NEM tartalmazzák a 27%-os Általános Forgalmi Adót valamint a közvetített földhivatali szolgáltatások díját.

Fontos kiemelni, hogy magánszemélyek számára kínált munkadíjaink mentesek az ÁFA alól, így még kedvezőbb feltételekkel tudunk együttműködni.

Normál csomag
121.500,-
helyett: 111.999,-
NÉPSZERŰ
Elsőbbségi csomag
139.000,-
helyett: 125.399,-
Soronkívüli csomag
169.990,-
helyett: 149.990,-

Ingyenes anyagaink

olvasson bele a geodézia érdekes világába!

Lépjen velünk kapcsolatba!

Mi fog történni?

Az úrlap kitöltése után kollégánk felveszi Önnel a kapcsolatot. Át beszéljük a pontos igényeket a helyszíni körülményeket.

Az első és legfontosabb lépés, hogy pontosan értsük mit szeretne a megrendelő, mire van szüksége, mi jelenti számára az épületeinek legalizáláshoz köthető kihívást.