Egyetlen hiányzó vázrajz miatt meghiúsulhat az eladás, elutasíthatják a hitelt, vagy hónapokkal csúszik az öröklés.
Segítünk, hogy épülete hivatalosan is szerepeljen a földhivatali nyilvántartásban – gyorsan, pontosan, egy kézből.
A bank nem ad hitelt, mert az épület nincs a térképen?
Az ügyvéd kéri a vázrajzot, de Ön nem tudja, hova forduljon?
A vevő visszalép, mert hiányos az ingatlan dokumentáció?
Engedély nélkül épített, és most bírság vagy bontás fenyeget?
Sok ingatlanügylet nem azért csúszik hónapokat, mert nincs vevő – hanem mert nincs rendben az adminisztráció.
Engedély nélküli épületnek számít minden olyan szerkezet – bővítés, melléképület, tetőtér vagy akár egy üvegezett terasz is – amit engedély vagy bejelentés nélkül építettek.
Gyakori példák:
„Beázott a tető, de a biztosító azt mondta: ez az épületrész nincs is a rendszerükben.”
A fennmaradási engedély és az épület hivatalos feltüntetése a földhivatali térképen – egy kézből, gyorsan:
Mi nem csak felmérünk, végigvisszük az egész rendezést is.
Igen, de ha hibás a dokumentum, újra indul az ügyintézés. A mi vázrajzainkat elsőre elfogadják.
Akkor lesz az, amikor már el kellene adni, és nincs idő heteket várni.
Nem is kell. Pont ezért vagyunk mi.
„Az építőipar igen ellentmondásos szakma: maradandót építünk, de addig amíg megépül a napi körülmények és munka menetek szinte folyamatosan változnak. A változó körülményekhez minden kivitelezőnek szüksége van egy olyan stabil mérnöki háttérre, mint amit a T-Survey Kft tud biztosítani. Nagy szerencsénk, hogy Tamásék a szinte naponta változó igényeket maradéktalanul, késedelem okozása nélkül meg tudják oldani.”
“ Tamás kiemelkedő precizitással es ami talán ennél is fontosabb profizmussal vállalkozik. Szolgáltat, a szó legnemesebb értelmében. Szeretünk vele dolgozni. ”
"Elég az, hogy egy pécsi építész jószívvel ajánlotta Kanizsai Tamást, gyorsan kellett, pontosan bemérni. Ő ennél többet tett, személyes hangvételben, odafigyeléssel, precíz mérések mellett, jól kezelhető rajzokat készített. Nagyon örülök, hogy vezető építészként Tamásékkal (T-Survey Kft) munkakapcsolatba kerültünk. Lényeglátásuk és probléma megoldásuk összeköti a szakértelmet a piacvezető felmérési eszközök használatával. Legyen az a kisebb épületfelmérésektől a több hektár területet lefedő geodéziai térképeken át a folyók, tavak és kikötők medertérképezéséig. Ajánlom őket!”
Az ár töredéke annak, amit egy elmaradt eladás vagy büntetés jelenthet.
Szolgáltatásunk az épület földhivatali feltüntetéséhez szükséges teljes ügyintézést lefedi – a helyszíni felméréstől kezdve a vázrajz elkészítésén át egészen a hivatalos beadásig. Gyorsan, precízen, tapasztalattal.
Fontos tudnivalók az árakról – átláthatóan:
Az árak tipikus lakóépületre vonatkoznak (pl. családi ház, nyaraló).
Több épület vagy összetettebb eset (pl. melléképületek, bővítések) esetén személyre szabott ajánlatot készítünk.
A feltüntetett díjak nem tartalmazzák a 27% ÁFA-t és a földhivatali illetékeket – ezek minden esetben átláthatóan, külön szerepelnek.
Magánszemélyek esetén a munkadíj ÁFA-mentes, így még kedvezőbb az Ön számára.
Kiszállási díj – csak ha szükséges:
Országszerte érkeznek hozzánk megkeresések – ha az Ön ingatlana Budapest vonzáskörzetén kívül esik, akkor külön kiszállási díjat számolunk fel, amelyet előre, átlátható módon egyeztetünk.
Fontos: a teljes költségről mindig előre tájékoztatjuk – nálunk nincsenek rejtett díjak, meglepetések.
Egyedi eset (pl. fennmaradási engedély):
Amennyiben engedély nélküli építkezésről van szó, a szükséges dokumentációk elkészítésére és engedély beszerzésére egyedi árajánlatot adunk.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot bizalommal!
Egy földhivatali vázrajz ára pár százaléka az ingatlan értékének. De nélküle az ingatlan akár eladhatatlanná is válhat.
Évente legalább 300 napot foglalkozunk geodéziával ráadásul mindezt 26+ éve
Üdvözlöm,
Kanizsai Tamás vagyok, a T-Survey alapítója. Több mint 25 éve foglalkozom földméréssel, vázrajzokkal, épületek hivatalos feltüntetésével – mégis a leggyakoribb mondat, amit hallok az ügyfeleimtől:
„Nem is tudtam, hogy ez gondot jelenthet…”
Pedig a bank, az ügyvéd vagy az örökösödési eljárás nem kérdez – csak visszadobja az ügyet, ha nincs minden rendben.
Mi azért vagyunk, hogy Önnek ne kelljen heteket vagy hónapokat bajlódni a földhivatallal, geodétával, dokumentumokkal. Egy kézből, gyorsan, érthetően visszük végig az egész folyamatot.
Mi nem csak térképezünk – megkönnyítjük az életét.
– Kanizsai Tamás
ügyvezető | T-Survey
Mindenekelőtt az ingatlan pontos helyrajzi számát.
Új építésű épület esetében használatba vételi engedélyt.
Amennyiben egyszerű bejelentéssel épített ingatlannál a hatósági bizonyítványt eredeti formában.
Amennyiben utólagosan engedélyeztette épületét akkor a Fennmaradási engedélyre lesz szükség a földhivatali ingatlan-nyilvántartási átvezetéshez.
Ezeknek a a hatósági dokumentumoknak a hiányában az ingatlan-nyilvántartási átvezetés – annak beszerzéséig – nem történik meg.
Az „azonnali épületfeltüntetés” ügyintézésünknek alapfeltétele, hogy az ügyfél rendelkezzen a fentebb felsorolt hatósági engedélyek egyikével.
Ebben az esetben utólag kell engedélyeztetni az épületet. Vállaljuk a teljes ügyintézést építész mérnök kollégánkkal. Aki elkészíti az épület engedélyezési dokumentációját és elintézi a fennmaradási engedélyt.
Ennek birtokában -Fennmaradási engedély- az épületfeltüntetés beadható az földhivatalba záradékolásra és ingatlan nyilvántartási átvezetésre.
A fennmaradási engedély beszerzését tapasztalt építész kollégáink végzik. Az engedély beszerzése Építési hatósági eljárás keretein belül történik.
Az engedélyezéshez szükséges az alábbi szakértők/szakemberek nyilatkozata az épületről:
Az engedély beszerzése egy összetett folyamat amely optimális esetben is 2-3 hónapot vesz igénybe.
Több szempont is befolyásolja az engedély kiadását illetve azt is, hogy az építtető egyáltalán jogosult rá.
Kérje szakmai segítségünket!
Egy átlagos lakóépület esetében a fennmaradási engedély beszerzésének díja általában 400-500 ezer forinttól indul. Ez az összeg tartalmazza az engedély megszerzéséhez szükséges teljes folyamatot, amely az alábbi lépésekből áll:
Ez a komplett folyamat biztosítja, hogy az engedélyezés zökkenőmentesen és szabályosan megtörténjen.
Az induló díj tehát magában foglalja az összes szükséges lépést és szakértői közreműködést.
Ha a bontást követően nem maradt épület a telken akkor nincs szükség földmérő szakemberre. A bontási engedéllyel – vagy hatósági bizonyítvánnyal – és egy kérelemmel közvetlenül a tulajdonos tudja intézni a földhivatalnál az ingatlanügyi változást.
Ha a bontás után maradtak épületek az ingatlanon, változási vázrajzzal lehet a változást intézni.
Amennyiben van az elbontott épületről, építményről eredeti jogerős bontási engedély, akkor annak egyik példányát mellékelni kell az épületbontási vázrajzhoz.
Ha nincs róla bontási engedély, akkor fel kell keresni az illetékes önkormányzat építéshatósági osztályát és kérni kell egy hatósági bizonyítványt. Azzal igazolja, hogy az adott épület ténylegesen elbontásra került és törölhető az ingatlan-nyilvántartásból.
Néha előfordul, hogy egy régi épület nincs feltüntetve az ingatlan nyilvántartási térképen és tulajdoni lapon.
Hitelfelvétel vagy támogatás (pl. CSOK) igényléskor nagy probléma, ha a valóság és a térképmásolat nem egyezik.
Ebben az esetben meg kell nézni, hogy van-e az épületre vonatkozó eredeti jogerős használatbavételi, vagy fennmaradási engedély.
Megoldásként meg lehet próbálni az illetékes építési hatóság irattárából kikérni a hitelesített másolatát.
A záradékolt épületfeltüntetési vázrajzhoz csatolva a korábban kiadott használatbavételi, vagy fennmaradási engedélyt egyből megtörténik a földhivatali ingatlan-nyilvántartási átvezetés is.
Ha nem áll rendelkezésre az épületre használatbavételi vagy fennmaradási engedély, akkor először azt kell tisztázni, hogy mikor épült az adott épület.
A hatósági dokumentumok birtokában elvégezhető a hiányzó épületek feltüntetése.
Az épületfeltüntetés földhivatali dokumentációjának az elkészítéséhez szükséges egy földmérési adatszolgáltatás igénylése. Tapasztalatunk szerint ennek átfutási ideje földhivatalonként eltérő, de jellemzően 8-20 munkanap alatt megtörténik.
Az addig megtörtént, helyszíni felmérési adatok felhasználásával elkészítjük a változási vázrajzot és a földmérési dokumentációt. Ezt nyújtjuk be a földhivatali vizsgálatra, záradékolásra.
A záradékolás -tapasztalati- ügyintézési határideje, jellemzően 10-30 munkanap.
A záradék megszerzését követően az ingatlan-nyilvántartási átvezetés :
„A beadvány érdemi elbírálására – ha annak az elintézését más eljárás (pl. megelőző széljegy) nem akadályozza – sommás eljárásban a kormányhivatalhoz történő beérkezésétől számított 8, teljes eljárásban 60 napon belül kerül sor. Ha a beadvány harmincnál több önálló ingatlant vagy harmincnál több érdekeltet érint, az érdemi döntést 90 napon belül kell meghozni.”
Természetesen a hatósági ügyintézéseknek pontosan, a jogszabályokban meghatározott határideje van. Itt a gyakorlati, tapasztalati időpontokra bemutatása van a fókuszban.
Lehetőség van a földhivatalokban ún. „Soronkívüli díj” megfizetésére. Amelyet követően a záradékolási határidő feleződik, harmadolódik.
A kész vázrajzot a földhivatalhoz nyújtjuk be, ahol záradékolják azt, majd feltöltjük az Országos Építésügyi Nyilvántartás rendszerébe (OÉNY), így az építésügyi hatóság azonnal hozzáfér a változási vázrajzhoz.
A helyszíni felmérés során lézeres és mérőműszeres technológiával pontosan rögzítjük az épületet és a telekhatárokat. Az ügyfél jelenléte nem szükséges, de szívesen látjuk, ha meg szeretné nézni, hogyan zajlik a folyamat.
Egy hiányzó dokumentum ne álljon a vevő útjába
A geodéziai egy olyan alapszolgáltatás amely nélkül a földhivatali ügyintézés akadályokba ütközik
–
Ha az épület nincs feltüntetve, az olyan, mintha nem is létezne – a bank, az ügyvéd, a biztosító és a vevő is ezt nézi.
Megtiszteltetés volna Önnel dolgozni!
T-Survey Kft. – Minden jog fenntartva – Adatvédelmi tájékoztató – Cookie tájékoztató
Sokan csak az utolsó pillanatban szembesülnek vele, hogy nincs feltüntetve az épületük a térképen.
Ez akár hónapokkal is meghosszabbíthatja az eladást vagy hitelfelvételt.
Kérj visszahívást, és elmondjuk, mit kell tenned.
Sokan csak az utolsó pillanatban szembesülnek vele, hogy nincs feltüntetve az épületük a térképen.
Ez akár hónapokkal is meghosszabbíthatja az eladást vagy hitelfelvételt.
Kérj visszahívást, és elmondjuk, mit kell tenned.